Prieskum – Mala by vaša značka využívať zľavové portály?
Prvý prišiel Zľavomat. Po ňom pár ďalších a po nich desiatky až stovky iných. Vyzeralo to ako jednoduchý business a rýchla cesta k úspechu.
Po veľkom náraste popularity Grouponu za morom sa aj menšie trhy rozhodli vyskúšať novovznikajúci segment podnikania so zľavami. Prešlo už takmer desaťročie. Niektoré projekty skončili, iné sa stále držia a úspech naozaj dosiahli.
Poďme zistiť, ako vnímajú zľavové portály slovenské ženy…Takmer polovica žien služby takýchto portálov nevyužíva. Zvyšnú polovicu tvoria hlavne nepravidelné zákazníčky, ktoré nakúpia pár krát za rok. Žien, ktoré nakupujú častejšie je len približne desať percent.Cestovateľské pobyty, oblečenie a rôzne služby z oblasti krásy a relaxácie si delia veľkú väčšinu zákazníkov zľavových portálov. Každý z týchto segmentov má približne pätinu trhu.
Postupne sa tak vytratili výhodné ponuky do reštaurácii a barov, s ktorými veľa portálov začínalo.Projekt Zľavomat nie je jednotkou len v susednom Česku, ale viac než polovicu koláča si ukrajuje aj na Slovensku. Zaujímavý podiel ma tiež Zľava dňa, ostatné portály sa už delia o menšie časti trhu.Priemerná cena kupónu sa pohybuje rádovo v desiatkách eur. Nájdu sa aj drahšie ponuky, väčšinou ide o cestovateľské pobyty.Približne v tretine prípadov si zákazníčky zľavových portálov kupujú voucher pre vlastné použitie.
Väčšinou sa však snažia potešiť a obdarovať svojich blízkych.V posledných rokoch rástli zľavové portály hlavne vďaka ponukám z cestovného ruchu. Vznikli dokonca aj také projekty, ktoré využívajú len tento segment.
Dve tretiny opýtaných už nakúpili aj takéto pobyty a ďalšia pätina sa chystá takéto služby vyskúšať.Hlavnou výhodou voucherov je cena. Tá so sebou prináša aj obmedzenú platnosť voucheru. Len približne štvrtá žena tvrdí, že už v minulosti na svoj voucher zabudla. Samotné portály však tvrdia, že je to častá vec a súčasť ich stratégie.
Vyskúšať zľavový portál môže byť zaujímavá súčasť marketingu. Je však veľa značiek, ktoré z pôvodne podporného kanálu vytvorili svoj business model a to môže byť riskantné.
Na zľavy však budú zákazníci počúvať vždy, uvidíme teda, aká bude budúcnosť v tomto segmente online podnikania.
ZAUJÍMA VÁS VIAC?
Radi vám odpovieme všetky vaše otázky.
Stačí, ak nás kontaktujete:
- e-mailom (marek.vidovic@modrykonik.sk)
- telefonicky na (+421 905 897 987).
Vzorka uvedeného prieskumu: 2 340 respondentov | Realizácia: november 2017 | Fotka: Jiří Wagner
Modrého koníka navštevuje 1,5 milióna žien mesačne. Staviame most medzi vašou značkou a touto komunitou.
Kategórie
- Aktuality (18)
- Boli sme tam (4)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Lovebrandy (3)
- Návody (25)
- Nezaradené (9)
- Online Reputation Management (5)
- Ostatné/Zaujímavosti (7)
- Prieskumy (44)
- Prípadové štúdie (22)
- Produkty (37)
- Seriál o mamarketingu (12)
- Slovníček (6)
- Tipy a triky (35)
- Uncategorized (7)
- YouTube (2)
- Zahraničie (1)
- Zajímavosti (14)
- Zo zákulisia (8)