Back to school pre marketérov
Návrat študentov a žiakov do škôl po letných prázdninách je úžasným obdobím pre všetky firmy, podnikateľov a marketérov. Ako back to shool sa z pohľadu sily a objemu predaja v segmente rodín s deťmi označuje druhá najsilnejšia sezóna hneď po Vianociach. Prekvapivo sa nedotýka len produktov a služieb súvisiacich so školou. Veľa firiem preto realizuje back to school kampane s akčnými ponukami, zľavami a produktmi, pretože cítia príležitosť výrazne zvýšiť predaje v tomto čase.
Nezačínajte príliš neskoro, správne načasovanie je kľúč
Hoci vrchol back to school sa odohráva až v septembri, neodkladajte plánovanie marketingových aktivít na poslednú chvíľu. Naopak. Ak sa chcete zviesť na back to school sezóne a využiť ju na maximum, treba všetko začať plánovať už začiatkom leta.
V priebehu letných mesiacov je vhodné nadviazať prvý kontakt so zákazníkmi, zvýšiť intenzitu komunikácie, pripraviť ich na nástup septembra a začiatok školského roka ponukou a predajom.
Back to school nie je iba pre študentov, je to obdobie „zmeny“
Expert na maloobchod Bob Phibbs hovorí: „Toto obdobie je prechodný čas, ktorý prináša predzvesť zmien. Je to čas nových začiatkov. Zmeny počasia, obliekania, správania, každodenného fungovania. Ide o zmenu spôsobu, akým vidíme sami seba.“
A k tomu sa samozrejme viaže celý rad vecí, čo si ľudia chcú kúpiť, vyskúšať, prerobiť, zrenovovať a tak podobne. Je len a len na vás, na každej firme, ako to dokáže využiť vo svojich kampaniach.
Prispôsobte si toto obdobie tak, aby sedelo na váš produkt
Bob poznamenáva, že firmy, ktoré nepredávajú školské pomôcky, si môžu túto tematiku prispôsobiť tak, že sami určia, čo táto sezóna zmien znamená pre ich zákazníkov. Môžu sa tak ľahko zviesť na celej atmosfére, bez toho aby predávali zošity, batohy alebo cvičky pre deti.
Príklady, ktoré by mohli fungovať na vašich zákazníkov:
- Nové kúsky do jesenného šatníka
- Zápis na kurzy – jazykové, hudobné, výtvarné, tanečné
- Nové športové aktivity
- Plánovanie jesenných pobytov a výletov do prírody, turistika
- Prerábanie a renovácie bytu, domu, detských izieb
- Nové spotrebiče, elektronika (notebooky, tlačiarne, tablety, mobily a pod)
- Výživa a jedálničky, doplnky na posilnenie imunity
- Školské a kancelárske potreby, vybavenie pre deti
- Vyvolávanie fotiek z letnej dovolenky, spomienkové fotoknihy, darčeky, fotoobrazy
- Motivačná a vzdelávacia literatúra, encyklopédie, slovníky, atlasy
…a tak by sme mohli pokračovať. Je veľa možností v každom odvetví, ako uchopiť túto komerčne silnú sezónu k vlastnému prospechu.
Chcete mať Back to school kampaň na Modrom koníku? Kliknite tu pre viac informácií. Back to school kampane realizujeme od 12.8. do 15.9.2019.
Modrého koníka navštevuje 1,5 milióna žien mesačne. Staviame most medzi vašou značkou a touto komunitou.
Kategórie
- Aktuality (18)
- Boli sme tam (4)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Lovebrandy (3)
- Návody (25)
- Nezaradené (9)
- Online Reputation Management (5)
- Ostatné/Zaujímavosti (7)
- Prieskumy (44)
- Prípadové štúdie (22)
- Produkty (37)
- Seriál o mamarketingu (12)
- Slovníček (6)
- Tipy a triky (35)
- Uncategorized (7)
- YouTube (2)
- Zahraničie (1)
- Zajímavosti (14)
- Zo zákulisia (8)