Mamičky nechcú byť osamelé
Uvedomili ste si niekedy, aký komplikovaný je spoločenský život novopečených mamičiek?
Každý z nás má potrebu komunikácie s ostatnými ľuďmi. S našimi blízkymi, rodinou, priateľmi ale aj kolegami a spolupracovníkmi. Patrí to skrátka k ľudskej prirodzenosti. Teraz si však predstavte, že ste sa stali čerstvou mamičkou a na niekoľko mesiacov ba až rokov ste zostali doma. Nechodíte do práce a pravdepodobne nemáte toľko času ani na vysedávanie s priateľmi. Ako by ste sa cítili?
Pravdepodobne veľmi osamelo! Iste, čiastočne vám spoločnosť druhých ľudí vynahrádza partner, keď sa vráti z práce, ale dokážete si predstaviť, že v porovnaní s bežným životom to stále jednoducho nie je ono.
Našťastie, v dobe internetu sa táto potreba socializácie má kde naplniť aspoň čiastočne. Mamičky majú k dispozícii rozličné sociálne siete a webové portály, kde môžu komunikovať s ďalšími ženami a písať si o tom, čo prežívajú, radiť sa a pod. Koniec koncov, vďaka tejto potrebe socializácie vznikla sociálna sieť pre ženy a mamičky Modrý koník, kde mesačne prúdia stovky tisíc návštevníkov!
Okrem toho sa bežne zhromažďujú na viacerých takých miestach. Môžu to byť napríklad:
- diskusné a chatové skupiny na Facebooku,
- okolo populárnych influencerov na ich sociálnych sieťach (diskusie v komentároch),
- na ďalších portáloch pre ženy a matky,
- na videokanáloch zameraných na materstvo, módu, kozmetiku, varenie, životný štýl a pod.
Ako ale firmy môžu využiť rozličné diskusné skupiny a komunity, ktoré sa na internete dajú nájsť?
Diskusia a komunity pre marketing
Existujú prakticky dve cesty.
Prvá je danú skupinu vlastniť (alebo založiť). Predávate hračky pre deti? Skúste založiť skupinu Hráme sa s detičkami a tvorte okolo nej obsah, ktorý pritiahne pozornosť. Možno ste zostavili zaujímavú aplikáciu, ktorá pomáha s výberom tej správnej dojčenskej výživy? Skúste založiť skupinu Poradňa dojčenskej výživy. Iste chápete myšlienku. Vlastniť populárnu skupinu, v ktorej komunikujú stovky a tisíce žien, dáva firme v marketingu nesmiernu výhodu. Nie je to úplne jednoduché a nejaký čas trvá, než si skupina získa istý ohlas.
Druhá cesta je ťažšia, ale ak je uchopená správne, môže byť tiež efektívna. Tou je vyslať do existujúcej skupiny fyzického zástupcu čiže ambasádora. Nie je žiadne tajomstvo, že v týchto diskusiách nebývajú vítané neosobné, firemné profily, ktoré sa schovávajú za určitým logom a ktorých jedinou náplňou je predávať svoje produkty. Vaša firma si však môže vybrať jedného človeka, ktorý ju bude v týchto diskusiách zastupovať, a držať sa niekoľkých pravidiel, ktoré premenia nechceného návštevníka na vítaného pomocníka.
- Najdôležitejšie je netlačiť produkt za každú cenu a v každom príspevku. Naopak byť mamičkám nápomocný, radiť, prinášať informačnú hodnotu, budovať vzťah.
- Správať sa ľudsky. Zapájať sa do diskusií, debát. Zdieľať svoje vlastné zážitky a názory. Tvoriť priateľské vzťahy.
- Produkt zdieľať s citom a mierou tam, kde sa to naozaj hodí. (Napríklad na vyžiadanie rady alebo tipu od užívateliek.)
- Nezahlcovať diskusiu firemnými logami a farbami ale zároveň tiež neschovávať, že pre niekoho pracuje. Transparentne a nenásilne.
Na Modrom koníku sme presne na tento účel vytvorili reklamný formát ambasádorka značky. Väčšinou ide o obľúbenú používateľku Modrého koníka, ktorá promuje váš produkt cez svoj vlastný, osobitý obsah. Fotí sa s ním, píše recenzie a skúsenosti. Interaguje s používateľkami, ktoré kladú k produktu otázky, a podobne. Sú to síce komerčné príspevky, ale dokážu zaujať a obohatiť ostatné používateľky, a tak je jej práca pozitívne prijímaná.
Mamičky a ženy z menších miest
Potreba socializácie však nie je témou iba mamičiek maličkých detí, ktoré sú pripútané doma na materskej dovolenke. Samozrejme ,sa to isté týka aj ďalších žien, ktoré napríklad žijú v menších mestách alebo v malých dedinkách, kde nemajú príliš veľa príležitostí na stretávanie sa s kamarátkami, ako sme písali už v predchádzajúcich kapitolách. Či už preto, že v danej lokalite žena kamarátky nemá, alebo pretože sú jej kamarátky vo vzdialenejších mestách, kam sa dotyčná nedostane každý týždeň. V oboch prípadoch netrafíte vedľa, ak sa s nimi tiež prepojíte cez rozličné záujmové komunity alebo pre nich takú založíte.
Ak by ste si nevedeli rady a chceli poradiť, ako efektívne mamičky osloviť, neváhajte sa na nás obrátiť. Pomôžeme vám.
Modrého koníka navštevuje 1,5 milióna žien mesačne. Staviame most medzi vašou značkou a touto komunitou.
Kategórie
- Aktuality (18)
- Boli sme tam (4)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Lovebrandy (3)
- Návody (25)
- Nezaradené (9)
- Online Reputation Management (5)
- Ostatné/Zaujímavosti (7)
- Prieskumy (44)
- Prípadové štúdie (22)
- Produkty (37)
- Seriál o mamarketingu (12)
- Slovníček (6)
- Tipy a triky (35)
- Uncategorized (7)
- YouTube (2)
- Zahraničie (1)
- Zajímavosti (14)
- Zo zákulisia (8)