Online Reputation Management
Skrátene ORM je metóda alebo tiež služba, ktorá vďaka vhodnému rozmiestneniu článkov či recenzií o vás, vašej firme či vašom produkte na internete zabezpečuje, aby presne taký pozitívne ladený obsah používatelia nachádzali vo chvíli, keď si o vás vo vyhľadávačoch zisťujú informácie.
To sa hodí hlavne vtedy, keď veľmi aktívny „hater“ alebo v niektorých prípadoch dokonca aj konkurencia chodí po diskusných fórach alebo sociálnych sieťach a šíri o vašej firme negatívne správy, ktoré by mohli nepriaznivo ovplyvniť vaše predaje.
V závislosti na tom, kam tieto negatívne komentáre vloží, sa môže totiž stať, že sa dostanú na popredné pozície vo vyhľadávačoch, akonáhle niekto hľadá „vaša firma skúsenosť“, „vaša firma recenzie“ a podobne.
To je veľmi nepríjemné, pretože podľa štatistík oracle.com, nielsen.com a socialbarrel.com:
- až 80% zákazníkov si robí na internete prieskum o produktoch, ktoré zvažujú kúpiť. To znamená, že 8 z 10 zákazníkov si tieto skúsenosti a recenzie naozaj hľadajú,
- 70% ľudí verí recenziám, ktoré na internete nájdu. Inými slovami väčšina ľudí uverí tomu, čo sa o vás na internete píše, či už je to pravda alebo nie,
- recenzie sú pre užívateľov až 12x dôveryhodnejšie než oficiálne popisy produktu,
- pozitívne hodnotenie zvýši pravdepodobnosť nákupu až o 55%.
Najlepšia ochrana je samozrejme prevencia. Teda starať sa o svoju reputáciu na internete ešte predtým, než k niečomu takému vôbec môže dôjsť, ale zachrániť sa to dá aj vo chvíli, keď už sa taká nepríjemnosť stane.
Najčastejšia otázka je, či je možné negatívne správy, ktoré sa na váš brand vo vyhľadávaní zjavujú, nejakým efektívnym spôsobom zmazať. Vo väčšine prípadov nie. Možno, ak ide o naozaj prehnané ohováranie alebo nezmyselné tvrdenia, môžete to skúsiť. Ale zvyčajne sa to nedarí. Jediné, čo sa s tým dá spraviť, je buď iniciatívne reagovať komentárom a súvislosti nenásilne vysvetliť alebo pozitívny obsah vo vyhľadávačoch urobiť výraznejšie tak, aby to negatívne „prekryl“. Ideálna je samozrejme kombinácia oboch.
A ako na to?
- Vyzvite zákazníkov, aby vám dali spätnú väzbu. Túto spätnú väzbu s ich súhlasom následne môžete zverejniť nielen na svojom webe ale aj na weboch partnerských, napr. v rámci článku. Čím viac webov bude obsahovať referencie alebo pozitívne zmienky o vašej firme, tým lepšie. Na Modrom koníkovi toto účinne ošetruje natívny formát Skúsenosti so značkou.
- Motivujte svojich zákazníkov, aby vám sami zanechali recenzie na externých weboch, kde sú ľahko vyhľadateľné. Tým je samozrejme najčastejšie Facebook či Google Firma alebo Heureka a podobne.
- Okrem citácií a referencií od koncových zákazníkov môžete na internete vydávať tiež všeobecné informatívne články o vašom produkte alebo službe. Ak ich umiestnite na rešpektované a známe weby (napr. tématické magazíny), je veľká šanca, že vo vyhľadávači „preskočia“ negatívne recenzie.
- Veľmi dobre v tomto ohľade fungujú publikované médiá napr. videá na YouTube, Vimeo, ale aj PDF dokumenty, digitálne brožúrky a podobne, lebo majú tendenciu objavovať sa v popredných výsledkoch vyhľadávania.
- Pokiaľ mal zákazník zlú skúsenosť, potom s ním jeho nespokojnosť riešte včas a to tak, aby nemal nutkanie ísť a špiniť vaše meno na internete.
Potrebujete pomôcť s ochranou vašej reputácie na internete viac do hĺbky? Kontaktujte Modrého koníka, poradíme vám.
Modrého koníka navštevuje 1,5 milióna žien mesačne. Staviame most medzi vašou značkou a touto komunitou.
Kategórie
- Aktuality (18)
- Boli sme tam (4)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Lovebrandy (3)
- Návody (25)
- Nezaradené (9)
- Online Reputation Management (5)
- Ostatné/Zaujímavosti (7)
- Prieskumy (44)
- Prípadové štúdie (22)
- Produkty (37)
- Seriál o mamarketingu (12)
- Slovníček (6)
- Tipy a triky (35)
- Uncategorized (7)
- YouTube (2)
- Zahraničie (1)
- Zajímavosti (14)
- Zo zákulisia (8)