Prieskum – Ako sa ženy cítia na pracovnom trhu?
Konečne zase piatok. Kurnik, zase pondelok. Veľa ľudí túto “KZP” skratku pozná veľmi dobre.
Na druhej strane je však veľmi veľa nadšených ľudí, ktorí sa do svojej práce tešia, baví a napĺňa ich.
Áno, tento prieskum je o práci a kariére, skúsenostiach a diskusiách, ktoré momentálne pracovný trh vyvoláva.
Bola si niekedy v živote zamestnaná?
Len jedna z dvadsiatich našich používateliek zatiaľ nebola zamestnaná. Znamená to, že veľká väčšina žien pracuje alebo v minulosti pracovala a má pracovné skúsenosti.
Myslíš si, že ak má žena deti, obmedzí to jej kariérne možnosti a uplatnenie?
Mnoho žien tvrdí, že s príchodom detí a materských povinností sa ich situácia na trhu práce výrazne komplikuje. Niektoré ženy kvôli tomu materstvo odkladajú. Iné tvrdia, že sa musia pripraviť na iné ústupky.
Musela si niekedy pracovať aj cez víkend?
Jedným z nich môže byť aj práca cez víkend. Štyri z piatich opýtaných v našom prieskume povedali, že musia alebo v minulosti museli pracovať aj cez víkend.
Myslíš si, že ak žena a muž pracujú na rovnakej pozícii, dostanú aj rovnaký plat?
Ťažká téma. Diskusie, ktoré na túto tému vznikajú, sú takmer nekonečné. Argumentov na obe strany je niekoľko a môže sa zdať, že kompromis, ktorý by uspokojil obe strany, je v nedohľadne.
V našej ankete sa dve tretiny opýtaných používateliek Modrého koníka vyjadrili, že podľa nich ženy zarobia menej ako ich mužskí kolegovia na rovnakej pozícii.
Podľa niektorých prieskumov môže byť rozdiel v platoch až takmer štvrtinový.
Ak by si si musela vybrať, dala by si prednosť dobrému platu alebo práci, ktorá Ťa baví?
Napriek tomu, že ženy väčšinou zarábajú menej, je zaujímavé, že výška platu nie je ich hlavnou motiváciou a faktorom, ktorý ovplyvňuje výber práce.
Síce je rozdiel minimálny, ale viac žien podľa nášho prieskumu preferuje prácu, ktorá ich napĺňa a baví pred takou, ktorá prináša vyšší plat, ale nie je zaujímavá.
Aké sú motivačné faktory v realite a nielen v prieskumoch a podľa čoho si svojho zamestnávateľa ľudia naozaj vyberajú, to s určitosťou nepovieme.
Nebojíme sa však povedať, že sa svet práce mení. Zamestnávatelia aj zamestnanci majú väčší záujem o čiastočné úväzky a ženy, ktoré sa po materskej vracajú do zamestnania, sú dôležitou súčasťou pracovného trhu.
Stále viac spoločností preto využíva aj Modrý koník ako súčasť svojho “pracovného marketingu” a platformu na oslovenie potenciálnych zamestnancov.
CHCETE SA DOZVEDIEŤ VIAC? NAPÍŠTE NÁM.
Radi vám odpovieme všetky vaše otázky.
Stačí, ak nás kontaktujete:
- e-mailom (marek.vidovic@modrykonik.sk)
- telefonicky na (+421 905 897 987).
Modrého koníka navštevuje 1,5 milióna žien mesačne. Staviame most medzi vašou značkou a touto komunitou.
Kategórie
- Aktuality (18)
- Boli sme tam (4)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Lovebrandy (3)
- Návody (25)
- Nezaradené (9)
- Online Reputation Management (5)
- Ostatné/Zaujímavosti (7)
- Prieskumy (44)
- Prípadové štúdie (22)
- Produkty (37)
- Seriál o mamarketingu (12)
- Slovníček (6)
- Tipy a triky (35)
- Uncategorized (7)
- YouTube (2)
- Zahraničie (1)
- Zajímavosti (14)
- Zo zákulisia (8)