Prieskum – Ženy a sociálne siete: Ktorá je tá naj?
Pošlem ti to cez Facebook. Videla som to na Facebooku. Ty to ešte nesleduješ?
Áno, aj toto sú časté diskusie medzi ženami. A hlavnú úlohu v nich hrá alebo iná sociálna sieť. Tie sa stali našimi dennodennými spoločníkmi, pomocníkmi, ale tiež nebezpečnými pánmi nášho času.Možno až prekvapivo veľa žien označilo, že majú kamarátku alebo inú blízku osobu v podobnom veku, ktorá nepoužíva Facebook. Znamená to, že viac než dve tretiny slovenských žien v produktívnom veku v dnešnej dobe využívajú túto najväčšiu a najpopulárnejšiu sociálnu sieť.
Zároveň teda môžeme povedať, že len takmer každá desiata žena a používateľka Modrého koníka funguje aj bez účtu na Facebooku.Najobľúbenejšou sociálnou sieťou je, tak trochu aj podľa očakávaní, Facebook. Takmer polovica slovenských žien má túto sieť najradšej. Hneď za Facebookom nasleduje Modrý koník s viac než tretinou hlasov.
Stále väčšiu pozornosť a obľúbenosť si však zaslúžia aj ostatné sociálne siete. Do popredia sa tlačí hlavne Youtube a Instagram, teda platformy pre zdieľanie vizuálneho obsahu, ktorý dokáže zapojiť obecenstvo veľimi efektíne.Všeobecne pri všetkých stránkach je dnes trend presunu používateľov z desktopových zariadení na mobilné. Podobne je tomu aj pri Modrom koníku.
Porovnateľné výsledky máme aj my. Viac než polovica opýtaných sa dnes prihlasuje na Facebook primárne cez mobilný telefón. Približne tretina stále aj z desktopov, zvyšok sú tablety a iné zariadenia.Dôvodov na používanie sociálnych sietí môže byť takmer nekonečno. Každý z nás si nájde ten svoj dôvod alebo niekedy skôr tú svoju výhovorku.
V prípade našich používateliek je to veľký mix. Približne polovica z nich však uvádza ako hlavný dôvod zjednodušenú komunikáciu so svojimi známymi, často aj so vzdialenými priateľmi či rodinou.
Konzumácia zaujímavého obsahu a príjemne strávený čas oddychu sú ďalšie obľúbené dôvody, prečo ženy zapínajú Facebook.Naopak, nakupovanie je ešte stále na okraji veľkého počtu možností dostupných na Facebooku. Nakupovať sa dá cez bazárové skupiny, ale aj priamo cez Facebook stránku online obchodu či s pomocou Messenger Bota, ktorý nahrádza fyzického predavača.
Len približne tretina používateliek už nakúpila aj cez Facebook. Pre porovnanie, v susednom Česku je to viac než štyridsať percent.
Aj na základe vyššie získaných odpovedí môžeme predpokladať, že počet ľudí využívajúcich Facebook bude ešte stále rásť.
Zároveň je však Facebook neistotou, hlavne pre marketérov, ako možno vidieť v posledných týždňoch počas testovania nového “Explore feedu” na Slovensku.
Asi až časom zistíme, akým spôsobom bude treba pripraviť marketingovú stratégiu na nový spôsob fungovania Facebooku.
PRÍĎTE K NÁM NA KÁVU
Radi vám odpovieme všetky vaše otázky.
Stačí, ak nás kontaktujete:
- e-mailom (marek.vidovic@modrykonik.sk)
- telefonicky na (+421 905 897 987).
Vzorka uvedeného prieskumu: 1 937 respondentov | Realizácia: november 2017 | Fotka: Rami Al-zayat
Modrého koníka navštevuje 1,5 milióna žien mesačne. Staviame most medzi vašou značkou a touto komunitou.
Kategórie
- Aktuality (18)
- Boli sme tam (4)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Lovebrandy (3)
- Návody (25)
- Nezaradené (9)
- Online Reputation Management (5)
- Ostatné/Zaujímavosti (7)
- Prieskumy (44)
- Prípadové štúdie (22)
- Produkty (37)
- Seriál o mamarketingu (12)
- Slovníček (6)
- Tipy a triky (35)
- Uncategorized (7)
- YouTube (2)
- Zahraničie (1)
- Zajímavosti (14)
- Zo zákulisia (8)