Tretina mamičiek si doma privyrába, do práce by sa vrátili na skrátený úväzok
Prieskum, ktorý sme uskutočnili v marci a apríli 2021 na Modrom koníku na vzorke 1260 mamičiek, ukázal, že najviac mamičiek (66%) ostáva na materskej dovolenke kontinuálne 2-6 rokov. Najčastejšie prekážky v práci popri deťoch bolo skĺbenie všetkých povinností, chýbajúce peniaze alebo nápad na realizáciu. Pozrite sa, čo sme zistili o mamičkách a práci v našom najnovšom prieskume.
Ako si mamičky privyrábajú a ako získavajú zákazníkov
Až 30% mamičiek si počas materskej dovolenky privyrábalo. Pre takmer polovicu boli hlavnou motiváciou peniaze, štvrtina pracovala preto, že ich práca bavila, 14% žien našlo v práci sebarealizáciu a takmer 10% uniklo od rodinných povinností.
Kým vlastný biznis malo 12,85% mamičiek, 24% sa venovalo tomu čo v práci predtým ale doma, 37% uviedlo, že si zarábalo iným spôsobom (handmade, pečenie, stráženie detí a pod).
Väčšina mamičiek, 43% získavala zákazníkov cez kamarátov, známych a rodinu, takmer 23% cez svoj profil na sociálnej sieti. Len 6,5% si platilo reklamu na sociálnych sieťach, internetových stránkach alebo v miestnych tlačovinách.
Prečo nemohli pracovať
Pre mamičky, ktoré chceli pracovať, ale nešlo to podľa ich očakávaní, bolo najťažšie skĺbiť všetky povinnosti. Uviedlo to až 48,54% z nich. Ďalšou prekážkou boli chýbajúce peniaze, aby nápad zrealizovali (17,07%), alebo im chýbal nápad (16,34%). Niektoré nezískali dostatočný počet zákazníkov (8,78%) alebo nevedeli nápad zrealizovať (5,37%).
Plány po rodičovskej dovolenke
Aké majú plány po rodičovskej dovolenke? Na svoju pôvodnú pozíciu sa vráti 43,47%mamičiek. Inú prácu si našlo 31,02%. Doma s deťmi ostane 14,24% opýtaných. Na inú pozíciu sa k zamestnávateľovi vráti 7,54% a vlastný biznis si otvorilo 3,73% mamičiek.
Dôvody, prečo sa niektoré nevrátia k pôvodnej práci, sú rôzne. Nevyhovujúci čas (práca cez víkend, na smeny) prekáža 28% žien, 24% mamičiek to neumožnil zamestnávateľ, 19,08% napísalo iné dôvody, najčastejšie vzdialenosť, zrušenie firmy, alebo predtým nepracovali. Práca bola pri deťoch náročná a už ďalej nevyhovovala 17,23% mamičiek.
A čo by motivovalo mamičky, aby sa vrátili do práce skôr? Najviac sa opakovali odpovede flexibilný pracovný čas (17,71%) a skrátený pracovný úväzok (19,49%). Firemnú škôlku alebo iné benefity spojené s deťmi by privítalo 13,39%. Vyšší plat by presvedčil 13,31% žien. Dobrý kolektív v práci je dôležitý pre 5,34%. Takmer 31% žien chce ostať doma s deťmi.
Modrého koníka navštevuje 1,5 milióna žien mesačne. Staviame most medzi vašou značkou a touto komunitou.
Kategórie
- Aktuality (18)
- Boli sme tam (4)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Lovebrandy (3)
- Návody (25)
- Nezaradené (9)
- Online Reputation Management (5)
- Ostatné/Zaujímavosti (7)
- Prieskumy (44)
- Prípadové štúdie (22)
- Produkty (37)
- Seriál o mamarketingu (12)
- Slovníček (6)
- Tipy a triky (35)
- Uncategorized (7)
- YouTube (2)
- Zahraničie (1)
- Zajímavosti (14)
- Zo zákulisia (8)